Business coaching E-001755/2018/D001

Legyél business coach!
Változtass az életeden 2018-ban!
Segítünk megtenni az első lépéseket a sikeres, szabad élet felé!

Többségünknek volt vagy van főnöke.

Sokszor figyeljük őket, mit és hogyan csinálnak és – lássuk be – nem mindig tetszik. Vajon miért nem adnak több visszajelzést? Miből gondolják, hogy csak pénzzel lehet minket motiválni? Miért nem veszik észre, hogy agyon nyomnak minket az elvárásaikkal és a ledelegált munkával?

Furcsa, de ezekről a kérdéseinkről a vezetők sokszor nem is tudnak. Nem rosszindulatúak, egyszerűen nem veszik észre vagy nem tudják pontosan, mit és hogyan kellene csinálniuk. Azt érzékelik, hogy rossz a hangulat vagy motiválatlanok az embereik, de fogalmuk sincs, mitől. A Work Force 2016-os felmérése szerint a mai magyar középvezetők 72%-a mindenféle előképzettség nélkül lesz vezető – és leginkább nem a vezetői kompetenciái, hanem a szakmai előéletük alapján nevezik ki őket. Valójában csak azt nem tudják, hogy motiváljanak, hogyan bánjanak az embereikkel, miről beszélgessenek velük, hogyan adjanak visszajelzést a teljesítményükre és hogyan tűzzenek ki új, inspiráló célokat.

És bizony ezek a vezetők sokszor nagyon magányosak. Ha gondjuk van, nem igazán tudnak kihez fordulni, panaszkodni sem illik, és elárulni azt, hogy valamit nem tudnak, felvállalhatatlan számukra.

Ki tud ebben a helyzetben segíteni?

⇒ Valaki, aki nemcsak a vezetőt fejleszti, hanem közvetve az egész csapatára hatással lehet.

⇒ Valaki, akit mi – az angol megfelelője alapján – “üzleti barátnak” (business buddy) hívunk.

⇒ Egy business coach, aki független az adott szervezettől, aki iránt teljes bizalommal van a vezető, akivel megoszthatja a dilemmáit, kétségeit, sőt, a félelmeit is. Egy olyan “üzleti társ”, aki nem okoskodik, hanem értő figyelemmel meghallgatja és kérdésekkel segíti feltárni a probléma okait, meghatározni a célt, az ideális állapotot, és a vezető által felsorolt alternatívák alapján támogatja őt a saját legjobb megoldásának megtalálásában és az akciótervezésben. Egy coach felteszi azokat a kérdéseket, amiket a vezető beosztottjai nem mernek vagy nem akarnak megkérdezni.

Szeretnél ilyen "üzleti barát" lenni?
Akkor LEGYÉL BUSINESS COACH!

Mit is fogsz csinálni BUSINESS COACH-ként?

  • Ha bekerültél egy vállalat coach-portfóliójába, akkor Veled is találkozik majd az ügyfél. Először csak ismerkedtek, megnézitek, mennyire vagytok egymásnak szimpatikusak, működik-e a “coaching kémia”.
  • Ha Téged választ, akkor sor kerül az ún. célkitűző háromszög beszélgetésre, amelyen ő, a megrendelő és Te veszel részt. Beszéltek a coachingról, a keretekről, titoktartásról és egyeztetitek, hogy mi a célja a coaching folyamatnak az ügyfél és a megrendelő szerint. Sokszor szóba kerül a mérhetőség is.
  • Ha úgy érzitek, kölcsönös a bizalom, akkor még találkoztok 5-10 alkalommal, ezeket “üléseknek” hívjuk.
  • Nyitott kérdések segítségével feltárjátok a dilemma gyökerét, okait, diagnosztizáljátok a problémát, majd az ügyfél a Te támogatásoddal meghatározza azt az ideális állapotot, ahová szeretne eljutni.
  • Ezután számba veszitek az erősségeit, megvizsgáljátok a megoldási lehetőségeket és a végén az ügyfél eldönti, melyik úton indul el. A végrehajtáshoz konkrét akciótervre van szükség.
  • Az elért állapotot pedig tartóssá kell tenni, csak ezután engedheted el az ügyfeled kezét.
  • Lezárásként újra egy háromszög beszélgetésen egyeztetitek, hogy mi valósult meg az elején meghatározott célból és mit kell még tenni.

A coaching tehát egy célorientált folyamat, amelynek struktúrája és lépései vannak. Hatékony kérdezéstechnikával, diagnosztikai és célkitűző eszközökkel, tesztekkel és legfőképpen önmagunkkal dolgozunk: az értő figyelmünkkel, az aktív hallgatásunkkal és az empátiánkkal.

Ami nagyon fontos: nem adunk direkt tanácsokat, nem sugalmazunk (még azt sem kérdezzük meg, hogy “nem gondoltál arra még, hogy…?”), hagyjuk, hogy az ügyfél ülésről ülésre érlelje magában a saját megoldását. Hiszen minden ember magában hordozza a probléma megfejtését, csak lehet, hogy még nem tudja, nem akarja vagy nem meri látni. Mi, coach-ok, a zseblámpát adjuk a kezébe, hogy ő maga találja meg a számára optimális kivezető utat a saját sötét padlásszobájából, ahová talán évekkel korábban bezárta magát.

A coaching tehát egy felelősségteljes, gyönyörű szakma, hivatás, számunkra pedig igazi misszió.

 

Miben különbözik a life és a business coaching?

  • Egyrészt más a megbízó személye. A business coach-ot általában egy vállalat kéri fel, hogy coach-olja meg az egyik vezetőjét, és a vállalat fizet az ülésekért.
  • A téma leginkább az ügyfél vezetőként való elakadása (pl. a társai közül nevezték ki, és úgy érzi, nem fogadják el), de természetesen “bejátszanak” életvezetési dilemmák is (pl. önbecsülés, asszertitvitás, stb.).
  • A megrendelő sokszor kéri, hogy az eredmény mérhető legyen, legyen tettenérhető a változás pl. az értékesítési számokban (konkrét) vagy a csapat hangulatában (elvont).
  • Sokszor dolgozunk a megrendelő által átadott felmérésekkel (pl. 360 fokos felmérés vagy ügyfél elégedettség-mérés) is.

Biztosan foglalkoztatnak az alábbi kérdések:

Miért pont ezt a képzést válasszam?

  • Képzésünk az ICF (Nemzetközi Coach Szövetség) által meghatározott kompetenciák fejlesztésére épül.
  • A tréneri piac három legprofibb coach-trénerétől tanulhatsz, akik fejenként legalább 3.000 coaching ülés tapasztalatával, és az ICF nemzetközi minősítésével rendelkeznek.
  • Coach-trénereink 6 éve tartanak coach-képzéseket, ezalatt közel 300 coach kiképzésében vettek részt.
  • Minden anyagot, ppt-t, több, mint 100 módszertani eszközt, tesztet, gyakorlat-leírást megkapsz.
  • Folyamatos gyakorlást és továbbképzést biztosítunk, és nem engedjük el a kezedet a képzés végén sem. Támogatunk az elindulásban, a saját vállalkozásod felépítésében.
  • Tanfolyamunkon mindig fantasztikus a hangulat: bár kemény munka folyik, rengeteget nevetünk és nagyon jól érezzük magunkat. Erre garancia az, hogy Erika, Szabolcs és Zsuzsi a szívét-lelkét beleteszi a képzésbe, és az, hogy mindig olyan zseniális csapat verbuválódik össze, akik nagy elfogadással, empátiával és támogatással fordulnak egymás felé.
  • Ár-érték arányban a piacon mi vagyunk a legjobbak.

Milyen papírt kapok a tanfolyam végén?

A képzés végén egy a Pest Megyei Kormányhivatal, mint felnőttképzési hatósági feladatokat ellátó szerv által elismert tanúsítványt kapsz, amely bizonyítja, hogy egy engedélyezett (lánykori nevén: akkreditált) képzést végeztél el (Business coaching” E-001755/2018/D001).

Meg lehet tanulni egy ilyen hivatást 130 óra alatt?

Büszkék vagyunk arra, hogy 130 óra alatt nagyon biztos alapokat adunk a hallgatóinknak. Az egyik legfontosabb rész a coach önismerete, hiszen az tud eredményesen coach-olni, aki tisztában van önmagával, rendben van az önbecsülése, szereti önmagát, képes adni és kapni.

Ne hidd, hogy mi coach-ok mindig “hepik” vagyunk, viszont a saját szakmánk segítségével (self-coaching) önmagunkat is meg tudjuk “szerelni”. Ezért ehhez nagyon sok eszközt adunk a hallgatóinknak. Sokan azt mondják, már magáért ezért a modulért megérte beiratkozni…

Persze átadjuk a coach szakma fogásait is: tanulunk bizalomépítést, kérdezéstechnikát, önreflexiót, asszertív kommunikációt, konfliktuskezelést, megtanuljuk felépíteni a coaching ülések folyamatát, menedzselni az ülések időtartamát, és megnézzük, hogyan lehet elindítani egy coaching vállalkozást.

Átadunk vezetéselméleti tudást is (pl. csapatmenedzsment, szituatív vezetés), dolgozunk diagnosztikai rendszerekkel és felmérésekkel. Bevezetünk a multis szakzsargon világába, hogy tudd, mit jelent “mátrixban” dolgozni vagy “one-to-one-ozni”.

Hogyan biztosítjátok a gyakorlatot és a végzett trénerek elindulását?

A Vintage Akadémia – egyedülálló módon a piacon – többféle támogatást is nyújt a hallgatóinak:

 

  • A résztvevők megkapják az oktatóink által összeállított anyagokat és a közel 100 coaching eszközt, tesztet, gyakorlatot és értékelést, amelyeket a coaching üléseken használhatnak.
  • Már a képzés ideje alatt biztosítjuk, hogy a hallgatóink egyrészt párokban, másrészt “élesben”, ún. “igazi” ügyfeleken gyakorolhassanak.
  • A velünk szerződésben álló cégeknél biztosítjuk az “éles” szakmai gyakorlatot.
  • A Vintage Akadémia nyílt tréningjeire beiratkozó résztvevőknek felajánljuk a coachingot mint lehetőséget, és ezeket a folyamatokat átadjuk a nálunk végzett coach-oknak.
  • Coach-továbbképzéseket szervezünk, amelyeken további módszertani fogásokat, eszközöket sajátíthatnak el a résztvevők. Ezeken a továbbképzéseken a nálunk végzett trénerek kedvezményes áron vehetnek részt.

Kiktől fogok tanulni?

Trénereink

BESNYI ERIKA

Senior Tréner, Life és Business Coach ACC, Action Learning Facilitator, Mediátor

Dolgozott értékesítőként, több ezer fős pénzügyi multiknál képzési- és fejlesztési vezetőként, volt cégvezető és nyelvtanár. Nyitott, kreatív, optimista és pörgős személyiség, aki jó kommunikációs készséggel, nagyfokú empátiával és értő figyelemmel is rendelkezik. Lételeme, hogy emberekkel foglalkozzon és támogassa őket abban, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból az élet minden területén. Jelenleg 17 féle tréninget tart magyar és angol nyelven egyaránt, business coach-ként nagy multik vezetőit coach-olja, life coach-ként pedig főleg pro bono (ingyenesen) működik.

FERENTZY ZSUZSA

Senior Tréner, Life és Business Coach, Szupervizor

Több mint 20 éve dolgozik trénerként és coachként. Munkatapasztalatait értékesítőként és vezetőként szerezte. Dolgozott pénzügyi területen, az építőiparban és a médiában is, ezeket a tapasztalatokat a mai napig hasznosítja a munkájában. Főként vezetőfejlesztéssel foglalkozik, elsősorban a személyes hatékonyságot erősítő programokkal, coachinggal, on-the-job fejlesztéssel. Mára már több mint 1.500 tréning nap és több mint 3.000 coaching ülés tapasztalata van mögötte.

Mogyoróssy Szabolcs

Senior Tréner, Life és Business Coach, Action Learning Facilitátor

Mindig is az volt a célja, hogy kreativitást, változatosságot és kihívást jelentő munkája legyen. Ezért is lett tréner és coach, mert így a résztvevőkkel élheti át azt a flow-élményt, hogy együtt improvizálnak, terveznek és alkotnak és végén mindannyian sokat profitálnak a közös élményekből, tapasztalatokból. Többéves értékesítői munka után Szabolcs most vezető értékesítők, igazgatók fejlesztésében vesz részt és számos tréninget és egyéni fejlesztést, on-the-job coachingot tart, amelyek közül az egyik kedvence az EQ fejlesztés. Több, mint 2.500 tréningnap és 3.000 coaching ülés tapasztalatával rendelkezik.

Pál Adrienn

Senior Tréner, Coach, NLP Master Practitioner, Access Bars Facilitátor

Képzéseit magyar és angol nyelven is profi szinten valósítja meg. 20 éve dolgozik a felnőttképzésben, zászlóvivője a coaching-szemléletű nyelvoktatásnak. Harmonikus, derűs személyisége, fantasztikus felkészültsége és a tudást-átadó képessége méltán teszi az egyik legnépszerűbb coach-trénerré. Testreszabott, egyéni és csoportos fejlesztésekben vesz részt. Egyik szakterülete az NLP (neurolingvisztikus programozás).

A nyári intenzív BUSINESS COACH-KÉPZŐ tanfolyam időpontja:
2018. június 30 – augusztus 11.

Képzés neve: Business coaching

Engedély száma: E-001755/2018/D001

A nyári intenzív BUSINESS COACH-KÉPZŐ tanfolyam tematikája:

1. 2018. június 30. szombat / Önismeret – Önismeret fogalma, szintjei, jellemzők. A business coaching folyamatának alapjai (alapfogalmak, jellemzők, típusok, szereplők, folyamat szakaszai, lépései). Az “elég jó” vezető (ideális vezető tulajdonságai). Tipikus vezetői dilemmák. A munkahelyi kultúra és klíma. Az ideális vezető képe. A vezető szerepei, kompetenciái és felelőssége. A vezetői magány kérdése, a coach szerepe és felelőssége.

2. 2018. július 1. vasárnap / EQ, pszichológiai szerződés – Érzelmi intelligencia fejlesztése. A bizalmi kapcsolat megalapozása a coaching folyamatban. Az értő figyelem és az ítélkezés-mentesség kialakítása és fenntartása. Jobb agyféltekés probléma-megoldás. Célkitűző háromszög beszélgetés, fejlesztési terv, coaching terv ajánlat készítés. Etikus visszajelzés és titoktartás.

3. 2018. július 7. szombat / Személyiségtipológia – Személyiségtipológiák a coachingban. Motivációk, reflexiók és interakciók. Saját karakter beazonosítása. Más karaktertípusok felismerése, együttműködési stratégiák kialakítása. Önreflexió. Jéghegy-modell, érzékelés, észlelés, motiváció, hajtóerők, sémák, sztereotípiák, előítéletek. A munkahelyi csoportok, csapatok kialakulásának fázisai a formálódástól a teljesítés szakaszáig. Vezetői csoport- és csapatkezelési stratégiák.

4. 2018. július 8. vasárnap / Motiváció – Klasszikus és modern motivációelméletek. Motiváló tényezők felismerése. Motivációs tesztek és eszközök alkalmazása. A célok megvalósításához szükséges eszköztár. Vezetői motivációs dilemmák, generációs különbségek. A motivációhiány és a platóffektus megjelenése munkahelyi környezetben.

5. 2018. július 14. szombat / Az eredményes kommunikáció – Kommunikációs stílusok. Az asszertivitás megvalósítása. A tranzakció analízis alapjai. A felnőtt-felnőtt kommunikáció ismérvei. Én-üzenetek. Testbeszéd, non-verbális kommunikáció. A tudatos jelenlét, aktív hallgatás és az értő figyelem fejlesztése. Tárgyalási alapismeretek és készségek. Igényfelmérésre épülő konzultatív tárgyalási stílusok.

6. 2018. július 15. vasárnap / Konfliktuskezelés – A konfliktus fogalma, szakaszai, megoldási stratégiák, a nyertes-nyertes megoldásra való törekvés. Konfliktusok feltárása. Problémás helyzetek kezelése, vezetői dilemmák feloldása. A stressz megnyilvánulása, mibenléte, okai az üzleti környezetben. Stresszkezelési eszközök. A munkahelyi kiégés fázisai. Intervenció a burn-out különböző szakaszaiban. Reziliencia-fejlesztés, megküzdési stratégiák kialakítása.

7. 2018. július 21. szombat / Kérdezéstechnika elmélet – Kérdésfajták és -típusok. A megoldásfókuszú beszélgetés struktúrája, íve, szakaszai. Érvelés, meggyőzés. Perspektíva-váltás. Vezetői dilemmák feltárása, diagnosztizálása, esettanulmányok.

8. 2018. július 22. vasárnap / Kérdezéstechnika gyakorlat – Esettanulmányok feldolgozása. Gyakorlás meghívott “valódi” üzleti ügyfelekkel. Visszajelzés-adás.

9. 2018. július 28. szombat / NLP – A neurolingvisztikus programozás mibenléte. Az NLP módszertanának alkalmazása.

10. 2018. július 29. vasárnap / Időmenedzsment – Az időgazdálkodás alapjai. Önmenedzsment és időgazdálkodási technikák, tippek, eszközök. Prioriás-sürgősség mátrix alkalmazása a mindennapokban. Munka-magánélet egyensúlyának jelentése és fontossága.

11. 2018. augusztus 4. szombat / Hatékony vezetéstechnikai eszközök – Célok, célkitűzés, cél-mátrix. A célok megvalósításához szükséges gyakorlati eszköztár. A fejlődés és a cél visszamérése, intervenciók. A szituatív vezetés és a Blanchard-modell alkalmazása vezetőfejlesztésben. Rajzelemzés és képi kifejezés- pszichológia.

12. 2018. augusztus 5. vasárnap / Hatékony csoportkezelési eszközök – Normaalkotás és normamátrix. Pszichológiai szerződés a vezető és a csapat között. Csapatban betöltött szerepek. Azonos szerepekből fakadó ellentétek és dilemmák. Az 5 csapatdiszfunkció feltárása. Csoport- és csapatkezelést segítő technikák.

13. 2018. augusztus 11. szombat / Problémamegoldás – Hatékony problémamenedzsment eszközök a gyakorlatban. Kreatív gondolkodás elősegítése. Esettanulmányok megvizsgálása problémamegoldás szempontból. Az akciótanulás mibenléte és alkalmazása. A döntéshozatal pszichológiája. Döntést segítő technikák, változásmodellek alkalmazása. Akciótervezés, a változások beépítése, tartósságuk biztosítása.

A tanfolyam ára: 580.000 Ft

(mentes az Áfa alól)

Mit kapsz ezért az árért?

 

  • Szakmai alapokat, azonnal használható know-how-it, tananyagokat, ppt-ket, 100 eszköz-, teszt- és gyakorlat leírását.
  • 130 óra élményt, tanulást, éles helyzetekben és vállalati környezetben való gyakorlást, kompetencia-fejlesztést, együttműködést, visszajelzést és állandó figyelmet.
  • “Integratív” szemléletet – vagyis többféle módszertant oktatunk, hogy majd Te válaszd ki a Hozzád közel állót.
  • Államilag elismert tanúsítványt (“Business Coaching” E-001755/2018/D001)
  • Valódi esettanulmányokat és azok feldolgozását.
  • Kedvezményes részvételi lehetőséget a Vintage Akadémia coach-továbbképzésein.
  • Támogatást és helyszínt az elinduláshoz, az első saját coaching üléseid megszervezéséhez, marketingjéhez.
  • 4 lelkes és professzionális oktatót és egy szuper csapatot, akiktől mind tanulhatsz és akiket Te is támogathatsz.
  • Mentoringot: a képzés felénél minden hallgatónk választ magának egy mentort a 4 coach-tréner közül, aki támogatja őt az írásbeli dolgozat elkészítésében és a szóbeli vizsgára való felkészülésben.

Gyakran Ismételt Kérdések

Hol lesz a képzés?
A Vintage Akadémia igényesen és profin felszerelt tréninghelyszínén: 1012 Budapest, Várfok u. 7. II. em. 4. Az Akadémia a Széll Kálmán tér közelében található, gyalogosan is elérhető.

Milyen papírt ad a képzés?

A képzést a Pest Megyei Kormányhivatal, mint felnőttképzési hatósági feladatokat ellátó szerv engedélyezte: “Business coaching” E-001755/2018/D001 számon, így elismert tanúsítványt szerezhetsz. Ennek feltétele, hogy nem léped túl a 20%-os hiányzási küszöböt, és a tanfolyamot lezáró vizsgát is sikeresen teljesíted.

Milyen kedvezményt kaphatok a tanfolyam díjából?

LAST MINUTE kedvezmény június 22-ig: – 40.000 Ft! tehát Neked már csak 540.000 Ft-ba kerül a 130 órás képzés.

Lehet részletfizetést kérni?

Igen, van rá lehetőség! A tanfolyam indulása előtt 3 nappal a képzési díj felét kell befizetned, a következő részt pedig 3 héttel később.

Melyek a jelentkezés feltételei?
Kitöltött és aláírt jelentkezési lap visszaküldésével tudod megerősíteni a részvételi szándékodat.
Ha szeretnék még kérdezni, kit kereshetek?
A képzést a Vintage Office Kft. szervezi. Besnyi Erika, a Vintage Akadémia vezetője, egyben a tanfolyam egyik coach-trénere szeretettel várja hívásodat a +3630 9145857-es számon, vagy az e-mailedet a vintageofficebudapest@gmail.com címen. Ha épp nem vagyunk elérhetőek, visszahívunk!

Igen, business coach akarok lenni!

AZONNAL JELENTKEZEM AZ INTENZÍV NYÁRI TANFOLYAMRA, AMELY 2018. JÚNIUS 30 – Augusztus 15. KÖZÖTT LESZ:

2018. június 22-ig Last Minute kedvezménnyel 540.000 Ft!

A feltüntetett árak nem tartalmaznak ÁFÁ-t, mert a képzés engedélyezett, tehát annyit kell fizetned forintban, amennyit itt látsz.

Jelentkezem a Business Coach Képzésre!

A jelentkezéshez az Adatvédelmi feltételek elfogadása szükséges

Business Coach KÉPZÉS: 2018. JÚNIUS 30 – Augusztus 15.
Helyszín: Vintage Akadémia, 1012 Budapest, Várfok u. 7. II. em. 4.
2018. június 22-ig Last minute kedvezménnyel 540.000 Ft!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás